آموزش های ووکامرس

مدیریت سفارش ها در ووکامرس

پس از قرار دادن محصولات خود در فروشگاه ووکامرسی و ایجاد ابزارهای لازم برای بازاریابی و فروش، باید به مدیریت سفارش ها در ووکامرس بپردازید.

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، افزونه ووکامرس یکی از محبوب ترین ها و ساده ترین ها در بین فروشگاه سازهای مطرح می باشد؛ پس به راحتی می توانید سفارشهای خود را در این سیستم مدیریت و پیگیری کنید.

در این آموزش از وردپرس نارنجی به آموزش نحوه مدیریت سفارش ها در ووکامرس می پردازیم. در ادامه این آموزش با ما همراه باشید.

مدیریت سفارش ها در ووکامرس

برای پیگیری و مدیریت سفارش های ایجاد شده در فروشگاه خود، لازم نیست هیچ افزونه خاصی را نصب کنید. هر سفارشی که در فروشگاه ووکامرسی شما ثبت شود، از طریق منوی ووکامرس >> سفارشات قابل مشاهده می باشد.

سفارشات در ووکامرس
سفارشات ثبت شده در ووکامرس

سفارشات شما در ووکامرس به یکی از 7 حالت زیر وجود خواهند داشت:

  • در انتظار پرداخت: سفارش صورت گرفته اما پرداختی انجام نشده است.
  • ناموفق: در این حالت پرداخت هزینه ناموفق بوده است. البته ممکن است در بعضی سفارشات پس از ناموفق بودن نیز پیام در انتظار پرداخت دریافت شود. در این مورد برای اینکه وضعیت سفارش به ناموفق تغییر کند باید توسط مدیر تایید شود.
  • در حال انجام: پرداخت انجام شده است و محصولات در حال رسیدن به دست مشتری هستند. البته این وضعیت را در مورد محصولات مجازی و دانلودی مشاهده نخواهیم کرد.
  • تکمیل شده: در این حالت هزینه سفارش پرداخت شده است و به دست مشتری رسیده است.
  • در انتظار بررسی: سفارش به دست مشتری رسیده است اما مدیر فروشگاه باید پرداخت توسط مشتری را تایید کند. این مورد زمانی کاربرد دارد که مشتری هزینه سفارش خود را به صورت انلاین پرداخت نمی کند.
  • لغو شده: سفارش توسط فروشنده یا خریدار لغو شده است. این حالت فقط برای مدیریت سفارش ها در ووکامرس کاربرد دارد. پس از لغو سفارش موجود انبار به حالت قبل برمی گردد.
  • مسترد شده: این نوع سفارشات بازگشت داده شده اند.
این مطلب را از دست ندهید :
ووکامرس یا پرستاشاپ؟ کدام را انتخاب کنم؟

در صفحه سفارشات با کلیک روی لوگوی چشم می توانید جزئیات سفارش را مشاهده نمایید و آن را ویرایش نمایید.

مشاهده سریع سفارشات در ووکامرس
ویرایش سریع سفارش

 با کلیک روی هر سفارش ثبت شده نیز می توانید برای مدیریت سفارش ها در ووکامرس اطلاعات آن سفارش را مشاهده و ویرایش نمایید.

ویرایش سفارشات در ووکامرس
ویرایش اطلاعات سفارش

در هر سفارش اطلاعات مختلفی مانند: اطلاعات سفارش دهنده از جمله نام، ایمیل و … ، آدرس دریافت محصول، وجه پرداخت شده و … را می توانید مشاهده نمایید.

هنگام مدیریت سفارش ها در ووکامرس می توانید وضعیت سفارش را انتخاب و جزئیات حمل و نقل و صورت حساب مشتری را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید.

در بخش آیتم محصولات خریداری شده همراه با قیمت، تعداد و مجموع هزینه نمایش داده می شود که می توانید محصولات و  روش های حمل و نقل را ویرایش نمایید.

برای محصولات دانلود شدنی در بخش دسترسی محصولات دانلودشدنی می توانید در حساب مشتری مجوز دسترسی به فایل ها را در صورت نیاز ارائه دهید.

در سمت چپ صفحه و در بخش سفارش عملیات می توانید هنگام مدیریت سفارش ها در ووکامرس ایمیل جزئیات سفارش با دستور العمل پرداخت را برای مشتری ارسال نمایید.

در نهایت در بخش یادداشت های سفارش، می توانید با مشتری ارتباط برقرار کرده و یک یادداشت برای مشتری ارسال کنید.

ویرایش دسته جمعی سفارشات
اقدامات دسته جمعی

همچنین در بخش سفارشات خود برای مدیریت سفارش ها در ووکامرس می توانید اقدامات دسته جمعی مانند حذف و تغییر وضعیت سفارشات را انجام دهید.

عاطفه نوربخش

عاطفه نوربخش هستم؛ هم بنیانگذار " وردپرس نارنجی " که حاصل تجربه های خودم در حوزه تخصصی وردپرس را برایتان می نویسم و تلاش میکنم به شما کمک کنم تا با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، سایت وردپرسی ای زیبا و حرفه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ دیدگاه

    1. درود وقتتون بخیر
      دقیق تر منظورتون رو می فرمایید؟
      تا حالا با افزونه ای برای مدیریت سفارشات برخورد نکردم و سفارشات از طریق پنل مدیریت که در این مقاله هم توضیح داده شده مدیریت می شوند.
      چطور می تونم کمکتون کنم؟

  1. سلام خوبین ؟
    سفارشات هنوز تکمیل نشده به صورت اتوماتیک لیبل “تکمیل شده” میخوره
    بدون اینکه میدریت تایید کرده باشه
    برای اینکه این وضعیت پیش نیاد چه باید کرد؟
    مرسی

دوره آموزش وردپرس در اصفهانثبت نام رایگان (کد تخفیف : WpNarenji)
+
بستن