مجله وردپرس

اصول محتوا نویسی در وردپرس

حتما شما هم جمله معروف محتوا پادشاه است را شنیده اید، اما آیا به درستی با اصول محتوا نویسی در وردپرس آشنا هستید؟ آیا می دانید چطور محتوا بنویسید و با بازاریابی محتوا در وردپرس بتوانید سایتتان را رشد دهید؟

بعد از انتخاب وردپرس برای راه اندازی سایتتان به عنوان یک سایت برتر در حوزه سئو، دومین قدم تولید محتوای اصولی در سایت است.

کاربران و مخاطبان شما از طریق جستجو و پاسخ سوالاتشان با شما آشنا خواهند شد، پس یک محتوای جذاب، اصولی و با قائده می تواند مخاطبان بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد.

در این آموزش از وردپرس نارنجی در مورد اصول محتوا نویسی در وردپرس صحبت می کنم تا شما هم بتوانید با بازاریابی محتوا در وردپرس خودتان، مخاطبان بیشتری جذب کرده و درآمد خود را افزایش دهید.

اصول محتوا نویسی در وردپرس

با تولید محتوا (تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک ها، متن و …) در وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری، می توانید به خوبی سرویس ها و خدمات خود را به مشتریانتان معرفی کنید.

اگر محتوای شما اصولی و با دقت نباشد و در مورد موضوعات متفاوت و حاشیه ای تولید محتوا کنید، مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

با تولید محتوای اصولی در وردپرس می توانید کاربران و مشتریان خود را از طریق موتورهای جستجو به وب سایتتان راهنمایی کنید که به این روش بازاریابی محتوا در وردپرس یا content marketing گفته می شود.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا با برنامه ریزی

اما بدون برنامه ریزی و دانستن روش های اصولی تولید محتوا، عملا بازاریابی محتوا در وردپرس برای شما کارکرد نخواهد داشت به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را برای یادگیری اصول محتوا نویسی در وردپرس دنبال کنید.

قبل از اینکه در مورد روش های اصولی در محتوا نویسی در وردپرس صحبت کنم، بهتر است کمی راجع به محتوای عالی و با کیفیت بدانید و پس از آن به بازاریابی محتوا در وردپرس بپردازید.

چه نوع محتوایی با کیفیت است؟

به نظر خود شما به عنوان یک مخاطب چه نوع محتوایی با کیفیت است؟ آیا از مقاله ای که در حال خواندن آن هستید راضی هستید و آن را باکیفیت می دانید؟ آیا مقالات باید کوتاه و مختصر باشند یا مقالات طولانی کیفیت بهتری دارند؟

همانطور که می دانید کیفیت یک صفت نسبی است و نمی توان به طور دقیق تعیین کرد که محتوای باکیفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؛ اما به طور کلی محتوایی با کیفیت قلمداد می شود که موضوع مورد بحث را به طور کامل پوشش دهد.

محتوای با کیفیت
محتوای عالی

محتواهای سایت برای اینکه تاثیر گذار باشند و با کیفیت تلقی شوند، باید عاری از هرگونه خطا باشند، حاوی اطلاعات مفید در مورد موضوع مورد بحث یا کلمه کلیدی باشند، شفاف باشند و به خوبی مدیریت شوند.

علاوه بر این موارد یکی از اصول محتوا نویسی در وردپرس جذابیت است. می توانید از تعدادی تصویر ساده یا متحرک و یا حتی فیلم های کوتاه در محتوای خود استفاده کنید تا اندکی جذابیت به مقالات خود بیافزایید.

این مطلب را از دست ندهید :
چگونه می توانیم از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم؟

علاوه بر موارد و جزئیاتی که در آموزش نحوه مدیریت نوشته ها در وردپرس توضیح دادم، برای رعایت اصول محتوا نویسی در وردپرس و بازاریابی محتوا در وردپرس، باید مواردی را قبل از شروع نوشتن مقاله، در حین نوشتن و پس از آن در ذهن خود مرور کنید.

در ادامه به بررسی تمامی این موارد برای تولید یک محتوای با کیفیت خواهم پرداخت.

برای تولید محتوای اصولی قبل از شروع به نوشتن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

قبل از اینکه کار تولید محتوای خود را شروع کنید، در مورد کاربران سایتتان و مخاطبین مقاله خود بیشتر بدانید. مخاطبان شما چه سطحی از محتوا را درک می کنند و چه شیوه ای از محتوا نویسی را دوست دارند؟ نیاز مخاطبان شما چیست؟

شما به عنوان یک نویسنده باید دید گسترده ای از مخاطبان خود داشته باشید، زیرا شما برای آن ها محتوا را تولید می کنید. هر چه بهتر کاربران و مخاطبان خود را بشناسید محتوای بهتری می توانید تولید کنید و در عین حال بازاریابی محتوا در وردپرس نیز بهتر انجام خواهد گرفت.

مخاطبان محتوا
شناخت مخاطبان محتوا

پس از شناخت مخاطبانتان در اصول محتوا نویسی در وردپرس باید هدف تولید محتوای خود را تعیین کنید. پس از مطالعه این مقاله کاربران به چه نتیجه ای دست پیدا خواهند کرد؟ آیا شما می توانید در این محتوا کاربر را به خودتان و کسب و کارتان نزدیک تر کنید؟

کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کنید

کلیمه کلیدی در بردارنده مفهومی است که در طول مقاله راجع به آن صحبت می کنید. موضوعاتی را انتخاب کنید که به اهداف شما نزدیک هستند و مخاطبان شما نیز به آن ها علاقه مندند.

کلمات کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

برای انتخاب موضوعات مقالات از موتورهای جستجو کمک بگیرید و از کلمات کلیدی پرطرفدار قشر مخاطبین خود استفاده نمایید تا بتوانید بیشترین افراد از گروه هدف خود را جذب کنید.

عنوان های جذاب به کار ببرید

یکی از اصول مهم در بازاریابی محتوا در وردپرس عنوان مطالب است. معمولا کاربران مقالاتی را از بین نتایج گوگل انتخاب می کنند که عنوان های جذاب تری دارند.

عنوان مهم ترین قسمت یک نوشته
عنوان های جذاب در نوشته ها

پس انتخاب عنوانی جذاب که دربردارنده کلمه کلیدی نیز باشد یکی دیگر از اصول محتوا نویسی در وردپرس محسوب می شود.

محتوایی تاثیرگذار ایجاد کنید

یک محتوای تاثیرگذار باید حداقل دارای یک از موارد زیر باشد:

  • به برند سازی شما کمک کند
  • ترافیک وب سایت را بهبود دهد
  • فروش تان را افزایش دهد
  • کاربران بیشتری را جذب وب سایت کند و یا تعداد تماس های ورودی را افزایش دهد
  • محتوای همیشه سبز باشد و در موتورهای جستجو رتبه خوبی به دست بیاورد
این مطلب را از دست ندهید :
دامنه چیست و انواع دامنه کدام است؟

بر اساس هدفی که از تولید مقاله انتخاب کردید، باید شروع به نوشتن کرده و در جهت هدف خود پیش بروید.

محتوای تولید شده به منزله تبلیغی برای کسب و کار شما است، پس نباید محتوایی که مرتبط با کار شما و اهداف شما نیست را تولید کنید. این کار علاوه بر از بین بردن حس اعتماد مخاطبین شما، کاربرانی را به وب سایتتان جذب می کند که جزو مخاطبین و مشتریان شما نیستند.

برای تولید محتوای اصولی هنگام نوشتن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در هنگام نوشتن یک مقاله برای اینکه بتوانید به خوبی کار بازاریابی محتوا در وردپرس خود را انجام دهید و به اصول محتوا نویسی در وردپرس پایبند باشید، باید موارد زیر را رعایت کنید.

با زبان خودتان بنویسید

هر نویسنده ای یک زبان منحصر بفرد برای نوشتن دارد. احتمالا برای نوشتن مقالات خود ابتدا در موتورهای جستجو در مورد موضوع مورد نظر جستجو می کنید. این کار بسیار خود است چرا که محتوای شما را کامل تر و عاری از خطا می کند، اما نباید با زبان نویسنده دیگری بنویسید.

با زبان خودتان بنویسید
در محتوا نویسی شیوه نوشتاری خود را پیدا کنید

به مرور و با تولید محتوا شما نیز زبان و شیوه نوشتاری خود را پیدا خواهید کرد، پس به هیچ عنوان از شیوه های نوشتاری کپی برداری نکنید.

واضح بگویید

در مورد موضوعی که می نویسید، به کوتاه ترین و شفاف ترین حالت ممکن توضیحات را ارائه دهید. طولانی بودن محتوا دلیلی بر کیفیت آن نیست، بهتر است این را بدانید اغلب کاربران تمام محتوا را به طور دقیق نمی خوانند و فقط آن را اسکن می کنند. پس محتوای شما هر چقدر واضح تر و جذاب تر باشد، بیشتر مورد پسند کاربران خواهد بود.

پیچیده سخن نگویید

درست برعکس حالت قبلی، در این قسمت تاکید می کنم که از به کار بردن کلمات دشوار و تخصصی پرهیز کنید. به ساده ترین شکل ممکن محصول یا خدمت و یا موضوع مورد بحث را پیگیری کنید و از لغات آشنا و آسان استفاده نمایید.

در ابتدای مقاله، اصل موضوع را بیان کنید

کلیدی ترین و مهم ترین نکات مقاله خود را در همان ابتدا بیان کنید و در مخاطب خود شوق و اشتیاق خواندن ادامه مطلب را ایجاد نمایید.

مقدمه چینی های طولانی را کنار گذاشته و سعی کنید با نوشتن هدف خود از مقاله در ابتدا، مخاطب را جذب خواندن ادامه مقاله کنید.

محتوا را قابل لمس کنید

با استفاده تصاویر، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و … محتوای خود را برای کابر قابل لمس کنید. می توانید از داستان نیز برای نزدیک تر شدن مخاطبین با موضوع مورد بحث استفاده کنید.

محتوا را به صورت گزارش و با ترکار کلمات ننویسید و در طول مقاله با مخاطبین در ارتباط باشید.

از هدینگ ها به درستی استفاده کنید

هدینگ ها بخش مهمی از اصول محتوا نویسی در وردپرس هستند. بیش از حد از تیترها استفاده نکنید و برای جدا کردن یک موضوع مورد بحث به موضوع های زیرمجموعه از آن ها بهره ببرید تا چشم کاربر نیز خسته نشود و از طرفی خزنده های موتورهای جستجو نیز به خوبی در مرود عناوین مورد بحث در مقاله شما اطلاعات کسب کنند.

این مطلب را از دست ندهید :
هزینه راه اندازی سایت با وردپرس چقدر است؟
استفاده از هدینگ ها در محتوا
از هدینگ ها به درستی استفاده کنید

لینک های محتوا را هدفمند انتخاب کنید

علاوه بر تیترها، لینک مطلی نیز برای خزنده های موتورهای جستجو با اهمیت هستند. لینک هایی را انتخاب کنید که حاوی کلمه کلیدی و نشان دهنده موضوع ارائه شده در مقاله باشد تا کار بازاریابی محتوا در وردپرس برای موتورهای جستجو نیز به خوبی انجام شود.

لینک سازی داخلی در نوشته ها
لینک سازی در نوشته ها

علاوه بر این زمانی که در مورد موضوعی که قبلا محتوایی در مورد آن تولید شده است، صحبت می کنید؛ حتما کلمه مرتبط را به مقاله مرتبط درون سایتتان لینک دهید تا مخاطبین از سایر نوشته های مرتبط شما نیز بهره ببرند.

عنوان و توضیحات مناسبی بنویسید

همانطور که قبلا هم در همین مقاله در مورد اصول مجتوا نویسی در وردپرس توضیح دادم، عناوین و توضیحات بخش مهمی از محتوای شما را تشکیل می دهند.

در نتایج موتورهای جستجو و همچنین در شبکه های اجتماعی، تنها عنوان و توضیحات مقاله نمایش داده می شود؛ پس در انتخاب آن ها دقت کنید و کوتاه و مفید بنویسید.

برای تصاویر از متن جایگزین استفاده کنید

متن جایگزین یا alt یکی از ویژگی های مهم برای تصاویر است. چنانچه تصویر شما بارگذاری نشود این متن برای کاربران به نمایش در می آید.

متن جایگزین برای تصاویر
استفاده از متن جایگزین برای تصاویر

علاوه بر متن جایگزین برای تصاویر خود از عناوین مناسب نیز استفاده کنید تا در موتورهای جستجو نیز به خوبی نمایش داده شوند.

در عنوان تصاویر و متن جایگزین از کلمات کلیدی مقاله خود استفاده نمایید تا توسط موتورهای جستجو به خوبی درک شوند.

برای تولید محتوای اصولی پس از نوشتن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

بعد از اینکه با کمک تمامی موارد بالا اصول محتوا نویسی در وردپرس را رعایت کردید، برای اینکه کار بازاریابی محتوا در وردپرس را به خوبی انجام دهید، محتوای خود را بررسی کنید.

همانطور که گفتم محتوای شما باید عاری از هر گونه خطا باشد و هدف شما را از تولید محتوا تامین کند. در حین بررسی محتوا از خودتان بپرسید آیا به سوالات کاربران در مورد محتوا می توانید پاسخ دهید؟ آیا محتوای شما به هدف شما از تولید محتوا کمک می کند و …

در نهایت با رعایت تمام اصول محتوا نویسی در وردپرس کار خود را شروع کنید و با بازاریابی محتوا در وردپرس مخاطبین و مشتریان خود و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید.

عاطفه نوربخش

عاطفه نوربخش هستم؛ هم بنیانگذار " وردپرس نارنجی " که حاصل تجربه های خودم در حوزه تخصصی وردپرس را برایتان می نویسم و تلاش میکنم به شما کمک کنم تا با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، سایت وردپرسی ای زیبا و حرفه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره آموزش وردپرس در اصفهانثبت نام رایگان (کد تخفیف : WpNarenji)
+